SÅ HÄR FUNGERAR HJÄRTEBARNSMATCHEN

De medverkande klubbarna arrangerar en Hjärtebarnsmatch där klubbens partners bjuder på inträdet till matchen genom att betala en summa per åskådare. Denna summa innebär att företag & privatpersoner är med och betalar 1 krona eller mer per såld biljett, med ett max på 1 000 kr per insatt krona. Som exempel är ett företag med och lägger 2 kr och klubben säljer 1 000 biljetter, stödjer företaget Hjärtebarnsmatchen med
2 000 kr.
Till detta kommer arrangemang av olika sidoaktiviteter. Bland annat kan åskådarna Swisha en valfri summa som går till insamlingen, dvs klubbens ungdomsverksamhet samt barn med medfött hjärtfel. Arrangera en Nallematch eller sponsorväggen.
Alla bidrag gör skillnad!
Erfarenhet visar att när en idrottsklubb samarbetar med en ideell organisation och aktivt skapar ett CSR arbete är att det blir väldigt positivt, både intäktsmässigt och varumärkesbyggande. Ett starkt varumärke lägger grunden till bra företagssamarbeten.

En fin aktivitet som gynnar tillväxten i
klubben och ger stöd till den viktiga
ungdomsverksamheten. Klubbens deltagare partners visar också sitt stora hjärta genom att delta. Och dessutom vara med att stödja Hjärtebarnsfondens viktiga verksamhet för
drabbade barn och deras familjer
skapar stolthet och värme.

Syfte & mål

Syftet med Hjärtebarnsmatchen är att skapa en positiv insamlingsaktivitet till förmån för de deltagande innebandyklubbarnas ungdomar och Hjärtebarnsfonden.
För alla deltagande innebandyklubbar ges möjlighet till nya
intäkter i ett färdig koncept. Genom bidraget kan klubben
skapa möjligheter till rörelse och att barn och ungdomar blir
del i ett positivt sammanhang.
Målet är att främja barn och ungdomars rörelse och motverka utanförskap och mobbing. Alla barn ska ha lika värde!