De medverkande klubbarna arrangerar en Hjärtebarnsmatch där klubbens partners bjuder på inträdet till matchen genom att betala en summa per åskådare. Denna summa innebär att företag & privatpersoner är med och betalar 1 krona eller mer per såld biljett, med ett max på 1 000 kr per insatt krona. Som exempel är ett företag med och lägger 2 kr och klubben säljer 1 000 biljetter, stödjer företaget Hjärtebarnsmatchen med
2 000 kr.
Till detta kommer arrangemang av olika sidoaktiviteter. Bland annat kan åskådarna Swisha en valfri summa som går till insamlingen, dvs klubbens ungdomsverksamhet samt barn med medfött hjärtfel. Arrangera en Nallematch eller sponsorväggen.
Alla bidrag gör skillnad!
Erfarenhet visar att när en idrottsklubb samarbetar med en ideell organisation och aktivt skapar ett CSR arbete är att det blir väldigt positivt, både intäktsmässigt och varumärkesbyggande. Ett starkt varumärke lägger grunden till bra företagssamarbeten.